:: LATAR BELAKANG PROJEK DAN PEMAJU ::

Secara keseluruhannya, projek hartanah yang dirancang akan melingkungi 1000 unit rumah termasuklah 300 unit Servis Apartment dan 52 unit Rumah Bandar Casa Gemilang.

Pemaju yang bertanggungjawab bagi melaksanakan projek Casa Gemilang ini adalah Capital Lane Sdn.Bhd. dan pengurus projek adalah Renown Structure Sdn.Bhd.

Di bawah adalah struktur lengkap syarikat dibawah GEMILANG EXCEL HOLDING SDN.BHD:

GEMILANG EXCEL HOLDING SB GROUP OF COMPANIES:

i) RENOWN STRUCTURE SDN.BHD.
ii) CAPITAL LANE SDN.BHD. (556598-H)
iii) FULL SERIES SDN.BHD.
iv) D-TECH ENGINEERING SDN.BHD.
v) SUN AGRICULTURE SDN.BHD.

JOINT VENTURE PARTNER:

i) KOPERASI KAKITANGAN MALAYSIA AIRPORT BERHAD (KOMAB)

Rabu, 2 Mac 2011

KOSMO!

Pembeli kecewa rumah terbengkalai

Oleh SUHANA VERU

SEBAHAGIAN pembeli rumah pangsa Casa Gemilang berpiket di hadapan pejabat pemaju di Gombak semalam.



GOMBAK – Hampir tiga tahun pembeli rumah pangsa Casa Gemilang di sini menunggu untuk memiliki rumah sendiri namun impian itu sehingga ke hari ini masih belum tercapai.

Ekoran tidak tahan lagi dengan sikap pemaju perumahan itu, seramai 50 pembeli rumah tersebut mengadakan piket di hadapan pejabat pemaju itu di Pusat Bandar Sri Gombak di sini semalam.

Piket itu diadakan sebagai menyuarakan rasa kecewa terhadap syarikat pemaju yang masih gagal menyiapkan projek tersebut.

Seorang wakil pembeli tersebut, Jaafar Ismail berkata, dia pada mulanya begitu teruja mendiami rumah sendiri selepas urusan pembelian rumah tersebut selesai namun projek yang sepatutnya siap pada 2007 masih lagi terbengkalai.

“Saya difahamkan projek perumahan itu tidak dapat dilaksanakan disebabkan pemaju gagal mengikut prosedur yang ditetapkan oleh Majlis Perbandaran Selayang (MPS) bagi membina perumahan di situ.

Dipetik dari:  KOSMO!

Keratan akhbar 19 JANUARI 2011 (Rabu)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan